fbpx

NAPĘDZAJĄCY DOSKONAŁOŚCIĄ:
WIEK MG

Niewiele marek ma historię tak pełną pasji i dumy jak MG. Od 1924 roku MG konstruuje samochody, którymi ludzie uwielbiają jeździć.

MG stworzyło i wyprodukowało już wiele ponadczasowych modeli, dzięki czemu kontynuujemy prawie 100-letnią tradycję klasycznego brytyjskiego designu i łączymy ją z naszą najbardziej zaawansowaną technologią w każdym nowym modelu. Brytyjski styl MG jest nadal widoczny w naszej aktualnej ofercie: od reflektorów inspirowanych klasycznym motywem London Eye po europejską stylizację wnętrza. Sporty motorowe są głęboko zakorzenione w DNA marki MG, co nadal znajduje odzwierciedlenie w projektowaniu wszystkich naszych pojazdów, od klasycznego roadstera MGB po jego nowoczesną interpretację w postaci elektrycznego Cyberstera.

MG 14/28

Pochodzenie genów MG

Marka MG zaczynała jako oddział Morris Cars zajmujący się samochodami sportowymi. Oddział stał się znany opinii publicznej w 1924 roku wraz z pierwszym modelem MG 14/28 rozwijającym prędkość maksymalną 100 km/h.

Samochody te ugruntowały pozycję marki MG w sercach kierowców o sportowych aspiracjach.

The Old Number One – pierwszy samochód MG

Mniejszy, szybszy i przyjemny w prowadzeniu

Porzuciwszy stanowisko menedżera sprzedaży, Cecil Kimber z Morris Garages w Oksfordzie udał się do warsztatu i zaczął pracować nad swoją wizją mniejszych, szybszych i dających więcej przyjemności z jazdy pojazdów. Stworzył pierwszy samochód sportowy marki MG: The Old Number One.

MG M-Type Midget

Popularny samochód sportowy

MG M-Type to pierwszy prawdziwy popularny samochód sportowy. To najlepszy dowód odwagi marki MG we wprowadzaniu innowacji. Jest szybki, przyjemny i dostępny. Samochód od chwili premiery szybko zyskał akceptację kierowców.

MG K3 Magnette

MG pokonuje konkurencję

Model MG K3 Magnette wygrał słynny wyścig Mille Miglia, jedną z najtrudniejszych wówczas tras na świecie. Kapitan George Eyston i Johnny Lurani byli pierwszym zespołem spoza Włoch, który odniósł zwycięstwo w klasie 1100 cm3.

MG TC Midget

Narodziny bycia „cool” w motoryzacji

Firma wprowadziła na rynek model MG TC, samochód pełen dodatkowych funkcji i gadżetów. MG wyprodukowało ponad 10 tysięcy egzemplarzy tego modelu, który szczególnie trafił w gusta amerykańskich kierowców i wywołał istny szał na rzecz brytyjskich samochodów sportowych.

MG ZA Magnette

Rok klasycznego Magnette

Początkowo model MG ZA Magnette wywołał dużą  konsternację. Jednak jego niezwykłe osiągi i ogromna funkcjonalność sprawiły, że szybko zyskał popularność.

MGA

MG modernizuje się z myślą o przyszłości

Marka MG wzbogaca swoją ofertę samochodów sportowych dla fanów nowoczesnego sportu, wprowadzając nowy silnik o pojemności 1498 cm3 i elegancki, aerodynamiczny kształt nadwozia, które położyły podwaliny pod ekscytującą historię produkcji obejmującą ponad 100 tysięcy aut MGA sprzedanych w ciągu siedmiu lat.

MG EX181

Bicie rekordów

W latach 1954-1959 firma MG wzniosła koncepcję prędkości na nowy poziom, ustanawiając dwa rekordy.
Prototyp EX181, znany również jako Roaring Raindrop, pobił w 1957 roku rekord prędkości, osiągając 395,31 km/h na równinie Bonneville Salts z legendarnym kierowcą Sir Stirlingiem Mossem. Dwa lata później ten rekord został pobity przez jego kolegę z zespołu F1 Phila Hilla, który osiągnął prędkość 410,23 km/h.

MGB

Ponadczasowy bestseller

Roadster MGB był przez dziesięciolecia najlepiej sprzedającym się modelem MG. Po raz pierwszy zastosowano w nim samonośne nadwozie. Przyspieszał od 0 do 100 km/h w zaledwie 11 sekund i sprzedał się w ponad 500 tysiącach egzemplarzy.

MGB GT V8

Mały samochód o dużej mocy

Stając się częścią brytyjskiego koncernu Leyland, firma MG miała dostęp do większego wyboru silników, takich jak np. 3,5-litrowy silnik Rover V8. Strzałem w dziesiątkę okazało się połączenie małego samochodu z bardzo mocnym silnikiem.

Metro MG

Świetne funkcje w prostym opakowaniu

Po zamknięciu fabryki w Abingdon wielu uważało, że nadszedł koniec marki MG. Ale tak się nie stało. Firma MG wyszła silniejsza i wprowadziła kompaktowy model MG Metro, który wciąż ma ogromną rzeszę fanów.

MG RV8

Odrodzenie legendy

W latach 80. wzrosła popularność MGB i innych samochodów klasycznych. Samochody sportowe znów były poszukiwane. W 1993 roku MGB powróciło z silnikiem RV8 jako roadster z 3,9-litrowym silnikiem V8.

MGF

Odrodzenie podejścia „cool”

Model MGF był pierwszym całkowicie nowym samochodem sportowym marki od 1962 roku. Przed premierą samochodu panowało ogromne podekscytowanie ze względu na zastosowanie wielu innowacyjnych rozwiązań, w tym silnika umieszczonego centralnie w korpusie i zawieszenia typu Hydragas. Ludziom się to podobało: auto szybko stało się bestsellerem w wielu częściach świata.

MG6

Z powrotem na ścieżce do ekspansji i rozwoju

Całkowicie nowy MG6 GT był czterodrzwiowym hatchbackiem, który połączył dziedzictwo MG w zakresie sportowych sedanów z nowoczesnymi elementami konstrukcyjnymi. MG6 GT i Magnette były zwiastunami nowej estetyki kolejnej generacji produktów MG.

MG3

Nowa era, nowe wymagania

Patrząca zawsze w przyszłość marka MG zdała sobie sprawę z potrzeby stworzenia czegoś bardziej spersonalizowanego. Dlatego wprowadzono model MG3 i dano konsumentom możliwość wspólnej konfiguracji swoich samochodów z opcjami personalizacji na wysokim poziomie. Model MG3 zwrócił uwagę konsumentów na całym świecie z powrotem na MG.

MG5

Design spotyka się z siłą

MG5 okazał się największą gwiazdą jako samochód kompaktowy o efektownym wyglądzie zewnętrznym, luksusowym wnętrzu i wydajnym 1,5-litrowym czterocylindrowym silniku benzynowym „VTi-Tech”.

MG6 GT BTCC

Zwycięzca

Jason Plato, jeden z kierowców osiągających największe sukcesy w historii brytyjskich wyścigów samochodów turystycznych, jeździł MG 6 GT. Powróciwszy do BTCC (British Touring Car Championship) po 10 latach nieobecności, pomógł zespołowi MG odnieść sześć zwycięstw w wyścigach i zdobyć pięć tytułów mistrzowskich.

MG GS

Pierwszy SUV

Innowacyjna marka MG wprowadza na rynek model GS − pierwszy SUV od MG. Lepsza zwrotność umożliwiła kierowcom poruszanie się zarówno po klasycznych drogach, jak i poza nimi.

MG ZS

Bądź w zasięgu

Model MG ZS został wprowadzony na rynek w 2017 roku. Ten pierwszy model MG z łącznością internetową szybko stał się popularny na całym świecie. Sprzedawany jest  w ponad 40 krajach i dostarczono do klientów liczbę 800 tysięcy egzemplarzy w ciągu sześciu lat. Wersja całkowicie elektryczna, MG ZS EV, zadebiutowała w 2018 roku.

Koncepcja MG E-Motion

Urok E-Motion

Imponujący elektryczny prototyp sportowego E-Motion został zaprojektowany tak, aby przyspieszać od 0 do 100 km/h w mniej niż cztery sekundy i mieć zasięg ponad 500 km. MG, którego naprawdę nie można nie zauważyć.

Koncepcja MG X-Motion

Piękna i bestia

MG X-Motion był kontynuacją filozofii projektowania MG Emotional Dynamism, którą widzieliśmy wcześniej w E-Motion. Wypuszczony w tym samym roku SUV MG HS stał się wersją produkcyjną prototypu MG X-Motion.

MG ZS EV

Ekologiczny i przyjazny dla rodzin

Model MG ZS EV jest w pełni elektryczny, przyjazny rodzinom i daje wszystkim mnóstwo frajdy w czasie jazdy. SUV MG został wprowadzony na rynek Europy kontynentalnej w 2019 roku.

MG Cyberster Concept

Futurystyczny roadster

Poznaj MG Cyberstera, dwumiejscowy elektryczny samochód sportowy, który nawiązuje do dziedzictwa klasycznych roadsterów MG, a jednocześnie oferuje nowe, zaawansowane technologicznie funkcje, takie jak interaktywny kokpit i łączność 5G. Ma zasięg około 800 km i przyspiesza od 0 do 100 km/h w niecałe trzy sekundy.

MG7

Imponujący sedan

W 2022 roku MG zaprezentowało swojego największego jak dotąd sedana – MG7, stylowe 5-drzwiowe coupe w sportowym stylu. To luksusowa limuzyna łącząca osiągi z wygodą.

Elektryczny MG4

Powiększająca się rodzina modeli elektrycznych

Do 2022 roku firma MG wprowadziła w Europie pięć modeli z napędem alternatywnym, a najnowszym przedstawicielem rodziny MG jest model MG4  ̶  w pełni elektryczny hatchback.

Najlepsze jeszcze przed nami

Z dziedzictwem historii w przyszłość

Mocno zakorzeniona w bogatym dziedzictwie postępowego designu i innowacji marka MG będzie w dalszym ciągu opracowywała samochody zarówno do codziennego poruszania się po drogach, jak i te o sportowym charakterze i sportowych osiągach.